به دیزل تراک خوش آمدید.
Search
Search
Close this search box.

در این مقاله، ما به بررسی کامیون کشنده سی اند سی U+480 از شرکت C&C خواهیم پرداخت. این کامیون چینی در زمینه تولید کامیون‌های مدرن با کیفیت فعالیت می‌کند. با ترکیب سهامدارانی همچون شرکت چری و CIMC، فعالیت خود را آغاز کرده است. شرکت سی اند سی انواع خودروهای سنگین و نیمه سنگین مانند کشنده، میسکر، کمپرسی، تانکر و قطعات مربوطه شامل انواع موتور دیزل را تولید و فروش می‌کند.

با توجه به تحریم‌ها و قطع همکاری‌های بین‌المللی با ایران، شرکت‌های خودروسازی مجبور شدند برندهای چینی را جایگزین برندهای اروپایی کنند. به همین دلیل، کشنده سی‌اندسی نیز در بازار خودرو ایران حضور دارد. مونتاژ و خدمات رسانی کشنده سی اند سی در ایران توسط شرکت آریا دیزل انجام می‌شود.

مشخصات فنی و تجهیزات استاندارد کشنده C&C U+480 در جدول زیر آمده است:

مشخصهمقدار
طول۶۴۲۶ میلیمتر
عرضنامشخص
فاصله محورها۳۹۰۰ میلیمتر
ارتفاع۳۹۰۰ میلیمتر
وزن ناخالص۱۹۵۰۰ کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز فنی محور جلو۶۵۰۰ کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز فنی محور عقب۱۳۰۰۰ کیلوگرم
موتورمدل نامشخص
استاندارد آلایندگیEURO 5+ EEV
توان (اسب‌بخار / دور در دقیقه)۴۸۰ / نامشخص
گشتاور (نیوتن‌متر / دور در دقیقه)۲۴۰۰ / نامشخص
حجم موتور (لیتر)۱۲.۸
تعداد سیلندر۶
جعبه دندهمدل ZF-TRAXon با ۱۲ دنده اصلی و ۲ دنده فرعی
ظرفیت باتری۲۴ ولت – ۲*۱۲ ولت
ظرفیت دینام۹۰ آمپر / ساعت
سیستم سوخت رسانینامشخص
جنس مخزن سوختآلومینیومی

در این مقاله به بررسی کامیون کشنده سی اند سی U+480 از شرکت C&C خواهیم پرداخت. این کامیون چینی با موتوری 480 اسب‌بخار، در کنار کشنده‌های ولوو، از قوی‌ترین خودروهای سنگین در کشور محسوب می‌شود. موتور این خودرو از نوع بوچای با استاندارد یورو پنج در بازار عرضه شده است. یکی از مزایای بارز این مدل، استهلاک بسیار پایین آن است. همچنین، کاربری کمپرسی این مدل دارای عملکرد بسیار خوبی است.

کشنده سی اند سی از گیربکس ZF هفت دنده‌ای با ضرایب ۱۲+۲ سرعتی استفاده می‌کند و دارای ۶ سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر و اینترکولر است. گشتاور آن حدود ۲۲۳۰ نیوتن‌متر با حجم روغن گیربکس ۳۷ لیتر می‌باشد. همچنین، ظرفیت مخزن سوخت این کامیون ۶۰۰ لیتر است و ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی می‌باشند. این مدل همچنین مجهز به سیستم‌های ضد قفل ABS، ترمز موتور JACOBS، ترمز تپه هوشمند HSA و ضد لغزش ASR است.

علاوه بر مزایا، این کشنده دارای معایبی نیز است. به عنوان مثال، عرضه کمتر نسبت به رقبای دیگر در بازار خودرو و نیاز به خریداران خاصی می‌باشد. همچنین، این خودرو تنها به رنگ سفید در بازار عرضه می‌شود و به صورت تک دیفرانسیل تولید شده است. در میان رقبای کشنده سی اند سی، کشنده امپاور از شرکت بهمن دیزل، کشنده KX از مجموعه سایپا دیزل و کشنده دیما از مایان گروپ به چشم می‌خورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *