به دیزل تراک خوش آمدید.
Search
Search
Close this search box.

کشنده دیما یک خودرو چینی ساخت کمپانی جک موتورز می‌باشد. این کمپانی جز ۱۰ برند برتر خودرو در کشور چین است و در سال ۱۹۹۹ میلادی تأسیس شده است. کشنده دیما در ایران توسط گروه خودروسازی مایان به نام “کشنده دیما” مونتاژ و به بازار عرضه شده است. این کشنده دارای مشخصات فنی جذابی است که در جدول زیر به نمایش درآمده‌اند:

مشخصهمقدار
طول۶۱۹۰ میلیمتر
عرض۲۵۵۰ میلیمتر
فاصله محورها۳۹۰۰ میلیمتر
ارتفاع۳۸۵۸ میلیمتر
وزن ناخالص۱۸۰۰۰ کیلوگرم
وزن شاسی۷۴۰۰ کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز فنی محور جلو۷۵۰۰ کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز فنی محور عقب۱۳۰۰۰ کیلوگرم
وزن خالص خودرو۲۴۳۵ کیلوگرم
موتورCummins ISGe5-490
توان (hp/rpm)۴۹۰/۱۹۰۰
گشتاور (n.m/rpm)۲۳۰۰/۱۱۰۰-۱۳۰۰
حجم موتور۱۲ لیتر
تعداد سیلندر۶
گیربکسZF 12TX2621TD (۱۶+۲ دنده)
سیستم ترمزدیسکی، دو مداره مستقل بادی
سیستم تعلیقجلو: پارابولیک، عقب: بادی با دو بالشتک و کمک فنر
سیستم الکتریکیظرفیت باتری: ۲۴ ولت-۱۸۰ آمپر ساعت، ظرفیت دینام: ۱۱۰ آمپر
سیستم سوختجنس: آلومینیومی، ظرفیت: ۱۲۰۰ لیتر
سیستم ترمزریتاردر هیدرولیکی ۵ مرحله‌ای، ترمز موتور با توان ۳۷۰ اسب بخار، دارای ترمز تریلر، خشک کن هوا، ترمز تپه (ABS+EBS+EBD+ASR/TC+ESC)
کلاچنوع: -، عملکرد: –
فرماننوع: –
رینگ و لاستیکاندازه رینگ: ۲۲.۵*۹، اندازه لاست

این کشنده دارای طراحی زیبا به سبک کشنده آکتروس است. کابین آن عالی طراحی شده و دارای فضای داخلی مناسب است. سقف آن از جنس گالوانیزه با پوشش ضد زنگ تولید شده است. همچنین، دارای استاندارد آلایندگی Euro+EEV، موتور با قدرت 490 اسب بخار و گشتاور 2300 نیوتن متر با 1100-1300 دور در دقیقه است. این کشنده همچنین مجهز به سیستم کاهنده آلایندگی کاتالیست هوشمند (SCR) و سیستم کنترل NOx می‌باشد. جعبه دنده آن از مدل ZF است و دارای مخزن سوخت با ظرفیت 1200 لیتر و مخزن ادبلو با ظرفیت 60 لیتر است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به دو عدد باتری با ظرفیت 180 آمپر ساعت، دینام با ظرفیت 110 آمپر، سیستم ترمز دو مدار مستقل، ترمزهای جلو و عقب دیسکی WABCO، سیستم کنترل الکتریکی ترمز (EBS)، سیستم ضد لغزش (ASR/TC)، ترمز تپه (Hill hold)، سیستم الکترونیکی نیروی ترمزی در چرخ‌ها (EBD)، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، ریتارد هیدرولیکی ۵ مرحله‌ای، خشک کن هوا، ترمز تریلر، و ترمز موتور (i-Brake) با توان 370 اسب بخار اشاره کرد. یکی از مزایای اصلی این کشنده، بازار خرید و فروش فوق‌العاده خوب آن می‌باشد.

از معایب این کالا می‌توان به قیمت بالای این خودرو چینی اشاره کرد. همچنین، رقیب اصلی کشنده دیما در حال حاضر کشنده فوتون از کارخانه ایران خودرو دیزل می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *