به دیزل تراک خوش آمدید.
Search
Search
Close this search box.

در این مقاله به بررسی کشنده فاو خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید این کشنده را دارید، تا انتها مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات خود را در زمینه مشخصات فنی، تجهیزات، خرید نقد و اقساط، معایب و مزایای کشنده فاو افزایش دهید.

کشنده فاو ساخت شرکت فاو است که مونتاژ و خدمات رسانی این کشنده در ایران بر عهده شرکت سیبا موتور قرار دارد. شرکت فاو در سال ۱۹۵۸ در کشور چین فعالیت خود را در زمینه تولید و ساخت انواع خودروهای لوکس، گردشگری، اتوبوس، کامیون‌های سبک، متوسط و سنگین، و قطعات خودرو آغاز کرد.

مجموعه فاو در سال ۲۰۰۹ به عنوان بزرگترین شرکت تولید ماشین‌آلات صنعتی و دومین شرکت بزرگ خودروسازی چین انتخاب شد. این شرکت محصولات خود را به بیش از ۷۰ کشور در جهان صادر می‌کند.

شرکت فاو امروز با شرکت‌های فولکس‌واگن، آئودی، جنرال موتور، دایهاتسو و مزدا همکاری نزدیک دارد. شرکت سیبا موتور در آغاز با نام کاردان امین در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۶ به سیبا موتور تغییر نام داد. در سال ۱۳۹۱، ۵۱ درصد سهام این شرکت به مجموعه بهمن دیزل و ۴۹ درصد آن به شرکت تراکتور سازی ایران واگذار شد.

دفتر مرکزی این شرکت در تهران قرار دارد و انبار محصول و اداره تحویل آن در آذربایجان شرقی، تبریز واقع شده است. شرکت سیبا موتور نمایندگی انحصاری برند فاو در کشور ایران است.

کشنده فاو تک‌محور و‌جفت‌محور، شاسی کامیون و کامیونت ۶ تن فاو را در ایران مونتاژ کرده و به بازار عرضه می‌کند. مجموعه سیبا موتور در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱:۲۰۰۸ شد.

جدول مشخصات فنی کشنده فاو

ابعاد و فواصل (میلی‌متر)

اوزان (کیلوگرم)

موتور

سیستم سوخت‌رسانی

گیربکس

سیستم سوخت

سیستم الکتریکی

سیستم ترمز

سیستم تعلیق

کلاچ

فرمان

رینگ و لاستیک

کشنده‌های فاو به صورت تک محور و جفت محور تولید و به بازار عرضه شده‌اند. این خودرو دارای مزایایی نظیر قیمت نسبتاً معقول نسبت به مدل‌های دیگر در بازار است. قدرت مناسب آن 420 اسب بخار در 1900 دور در دقیقه، با حداکثر گشتاوری 1900 نیوتن متر در 1200–1400 دور در دقیقه، حجم موتور 11040 سی‌سی، 6 سیلندر خطی، 24 سوپاپ، توربو شارژ، نسبت تراکم 18.2:1، ظرفیت باک 600 لیتر و گیربکس ZF می‌باشد. سیستم ترمز این مدل شامل پنوماتیکی، ABS، ترمز اگزوز و ترمز موتور بر روی سوپاپ‌ها است.

از طرفی، معایب اصلی این خودرو شامل خشکی زیاد اتاق و سیستم تعلیق فنری است، و از بالون استفاده نشده است. در مورد رقبا، کشنده فوتون از کارخانه ایران خودرو دیزل به عنوان رقیب اصلی کشنده فاو در حال حاضر شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *